Sunday, November 18, 2012

PADA MU AKU BERSUJUD


Aku tak tahu kenapa aku sering teruja mendengar lagu-lagu yang memuja nama Allah. Rasa sayu dan syahdu membuat aku rasa insaf tika menghayati bait-bait lirik. Pada mu aku bersujud benar-benar menyentuh kehidupan ku dan dah tentu juga kehidupan kita di dunia ini. Tak ada tempat untuk kita mengadu selain hanya Allah saja tempat kita meminta.
Aku sering terperangkap dalam konflik ini. Sering merasa rendah diri dan tak tahu bagaimana untuk lari dalam lingkungan kehidupan yang begini. Dan tika ini la aku akan mendengar irama yang memuja Allah. Terasa lega minda dan  hati ku kerana sesungguhnya liriknya membawa aku untuk sujud kepada mu Ya Allah.

PADA MU AKU BERSUJUD (Afghan)

Ku menatap dalam kelam
Tiada yang bisa ku lihat
Selain hanya nama-Mu ya Allah
Esok ataukah nanti
Ampuni semua salahku
Lindungi aku dari segala fitnah
Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya
Hamba-Mu yang selalu bertakwa
Ampuniku ya Allah
Yang sering melupakan-Mu
Saat Kau limpahkan karunia-Mu
Dalam sunyi aku bersujud

No comments:

Post a Comment