Wednesday, December 05, 2012

NPQEL, npqel...... siksanya aku nak dapat


Sejak beberapa hari ni aku agak sibuk. Sibuk mengurus tentang program -program yang akan di jalankan di sekolah pada tahun hadapan. Di samping itu aku kini juga sedang membuat persiapan untuk menghadapi temuduga untuk mengikuti kursus kepengetuaan (NPQEL) di Institut Aminudin Baki pada tahun hadapan.
Sebenarnya aku tak sangka aku akan dapat temuduga tersebut sebab semasa permohonan online bulan lepas, ada masalah teknikal dimana aku tak boleh nak register nama aku. Berminggu-minggu aku cuba untuk masukkan nama ku namun gagal. Akhir sekali aku minta tolong kawan ku di IAB untuk masukkan nama tu dalam wedsite IAB. Namun kawan aku cakap tarikh permohonan dah tutup. Aku redha sebab aku sebenarnya dah fed-up nak teruskan kursus tu.
Siapa sangka tiba-tiba minggu lepas pegawai dari Jabatan Pelajaran Negeri Melaka, En Nasri call aku samada aku  berminat tak nak mohon. Kalau minat hantar borang segera ke JPM keesokan harinya. Apalagi aku pun berposak menyiapkan dokumen untuk di hantar ke sana. Yang mengejutkan aku, kemarin kawan aku telefon, suruh aku check kat portal IAB samada permohonan diterima atau tidak. Syukur alhamdulilah, aku akan di temuduga pada 19 Disember 2012 di Batu Pahat Johor. Hah! memang terkezud besar....Apalagi... kenalah buat preparation untuk interview. Ibarat orang nak mohon keja. Terasa bertapa susahnya nak jadi pengetua walaupun dah berkhidmat 27 tahun dalam pendidikan.
Harapan ku moga aku dan rakan -rakan seperjuangan ku akan di terima. Temuduga ni hendaknya lancar dan mudah bagi kami mengharunginya. Sebenarnya kami ni nama jer cuti sekolah, tapi kami serupa tak cuti. Sibuk dan menyibuk mengurus hal-hal untuk sessi persekolahan tahun hadapan. So, tolong ya wahai para penemuduga , tolongla.......kami....

 Tahniah PUAN nnnnnn nnn mmmmmm
Anda telah dipilih untuk menghadiri sesi temuduga NPQEL. 

Sila klik pada butang Cetak di bawah untuk mencetak surat panggilan 
dan bawa bersama surat ini ketika menghadiri temuduga.

Butiran sesi temuduga PUAN adalah seperti berikut:

Tempat Temuduga : Institut Aminuddin Baki Zon Selatan
Tarikh :19 Dis 2012
Masa :


8.00 pagi



No comments:

Post a Comment