Monday, July 15, 2013

e-pembelajaran NPQEL...cabaran yang menstresskan

Tidak  pernah terfikir untuk berjaya menamatkan kursus ku di Institut Aminudun Baki. Apa tidaknya,dalam satu masa aku terpaksa memegang jawatan ku sebagai GPK Pentadbiran di sekolah yang memang berat tanggung jawabnya. Di samping itu aku terpaksa menyediakan persiapan anak ku yang melangsungkan perkahwinan pada 29 Jun lepas dan juga aku terpaksa menyiapkan e-learning NPQEL yang assignmen banyaknya auzubillah. Semua ku harung dalam keadaan yang sangat tension. Aduhai ketika itu aku sebenarnya sendirian menguruskan segala-gala. Walau bagaimanapun aku ingin mengucapkan perhargaan ku kepada rakan sejawat yang memahami keadaan ku ketika itu...apa taknya kadangkala bila di sekolah aku macam blurr...hah! jam 2 dan 3 pagi tidur mostly tiap hari. besuk bangun pegi sekolah kepala miung... geli hati bila ingat kembali. Bertapa setiap hari aku akan letakkan target...apa perlu siap dibuat pada hari tersebut. Bayangkan selepas saja majlis perkahwinan anak ku habes, at the same day Sandaran NPQEL ku juga tamat, blood pressure ku mendadak naik 140/90. Tak pernah  umur BP ku naik. biasanya low blood pressure..Hah! nie lah penangan tidur lewat tiap hari...siapkan assignmen. Yang paling akhir aku menyiapkan laporan Sandaran ku...macam tesis. Lebih kurang 108  muka surat.
Anyway, bagi ku kursus ini walaupun terlalu packed namun ia memberi banyak ilmu kepada ku. Ilmu yang dibekalkan pada ku untuk menjadi pemimpin akan datang sangat memberi manfaat kepada ku dan kepada bidang pendidikan. Insya Allah aku akan praktikkan ilmu tersebut kelak. Dalam banyak-banyak modul, terus terang kukatakan modul bahagian kewangan ..aduh! pening nak faham....Nampak gayanya kelak aku kena memohon untuk mendalami modul kewangan....
Persiapan untuk perkahwinan anakanda ku

Kumpulan ku dalam SMI 2/2013

Pelajar yang mengikutimProgram Sandaran bersama guru dan YDP PIBG

YDP PIBG Dr. Ihsan Bin Osman memberi motivasi kepada pelajar

No comments:

Post a Comment