Wednesday, August 21, 2013

IAB, IAB aduhai IAB kena datang lagi....

Tamatnya NPQEL, rasa lega bertapak dihati. Hah! boleh la aku tumpu pada sekolah. Al-maklum sejak mengikuti kursus NPQEL ramai student ku yang merindui ku. Malah guru-guru kat sekolah pun sering bertanya tentang aku. Macam chipmores, kejap ada kejap tak ada.

Entah apa la sebabnya nama aku naik untuk berkursus di IAB lagi. Aduh! belum panas kerusi ku. Aku telah diarah untuk ke IAB pada minggu depan. Bayangkan baru seminggu berada di sekolah dah nak kena pegi kursus STRATEGIK ICT. Hah! kursus pemenda ni. Nak belajar aplikasi ker... Tak jemu ker dok asik naik gunung? pelbagai rasa dan perasaan. Baru nak berjinak semula dengan sekolah.

Nampak gayanya aku jadi supir kepada kekawan ku yang akan ke sana.  3 hari di sana. Okay juga, tapi aku rasa santai sangat. Dah biasa kursus pack dengan kuliah dan assignmen. Kali nie relax dan tak payah buat apa-apa kecuali involve dalam perbincangan. Bab berbincang no hal...kita kan dah banyak ilmu yang dah dipelajari di NPQEL, so discussion no problem.

Hari kedua kami dibawa ke 2 sekolah untuk bench mark ICT. Yang pertama sekolah Rendah Kebangsaan Choong Wen. Wow! sekolah nie buat aku kagum. Sarana PIBG nya sungguh mengagumkan. Kami disambut oleh ibu bapa murid. Mereka benar-benar terlibat dalam semua aktiviti sekolah. Segala aktiviti semua ibubapa murid terlibat. Bangsa cina nie memang dah terkenal kalau untuyk kepentingan kaum cina mereka akan berkorban apa sahaja, harta dan wang ringgit. Bayangkan seorang individu boleh menderma sampai setengah juta ringgit. Aduhai! kalaulah ada bangsa melayu yang sanggup berbuat demikian. Rasanya jarang yang  nak sedekah kerana lebih kepada kepentingan individu seperti membesarkan rumah, menambah isteri dan etc, etc.....

Update terkini... aku kena panggil untuk kursus Akulistik, entah apa kemenda nie pada 3-5 September 2013 anjuran IAB. Alamak! kursus lagi.....nasib baik boss aku tak benarkan...selamat. Nampak gayanya, boss aku dah mula nak tahan aku dari keluar sekolah. MMI. Okaylah tue...time to fokus di sekolah.
Sekolah turun temurun

Lihatlah derma dan sumbangan yang diperoleh

Murid yang aktif semasa PDP
BerT-Shirt Biru adalah ibu kepada murid di sekolah itu


No comments:

Post a Comment