Wednesday, March 07, 2012

Sayang Selasih

      Entah kenape aku tergerak untuk berblogging. Dulu dah pernah buat, namun terencat kat tengah jalan. Nak kata masa tak ader, belambak masa . Aku sering berangan-angan tuk mengarang tentang diri ku, tentang kehidupan ku, tentang keluarga ku, tentang dunia,tentang macam-macam ragam manusia di bumi nie. Malah kadang kala aku ingin jadi seperti Dr Fazilah Kamsah yang sentiasa memberi motivasi dan semangat dalam kita menjalani kehidupan ini. Aku ingin menjadi seperti blogger-blogger lain yang mencurah-curah ide datang kepada mereka. Lalu kini aku menaruh harapan agar cita-cita ku tidak tersekat di jalanraya. Banyak sangat traffic jam saner sini. Ya Allah bantu lah aku dalam pekerjaan ini.
     Lalu, aku tercari-cari nama yang sesuai bagi blog ku ini. Dalam pencarian nama yang sesuai untuk niche blog ku ini, aku terus mengingat kembali lagu-lagu oldies yang meruntun jiwa. Aku nie meminati lagu selasih ku sayang nyanyian Allahyarham  Dato Ahmad Jais dan Allahyarhamah Datin Rafeah Buang. Akhirnya ku namakan blog ku sayang selasih. Pertama kerana aku meminati lagu nie. Kedua aku minat minum air bandung  bersama biji selasih. Ketiga aku suka makan laksa Johor campur gan daun selasih. Keempat aku suka masak lemak putih letak daun selasih. Pendek kata aku memang peminat daun selasih.  Layankan lagu nie untuk tatapan anda semua.....

No comments:

Post a Comment