Tuesday, March 26, 2013

ALL IS WELL

Hari ini memang hari yang sangat malas bagi ku. Pagi rasa begitu panjang. Aku dah telefon sekolah memaklumkan tentang lambat akan sampai ke sekolah. Semalam dah seharian di sekolah. Rasa nak tarik nafas lega sikit kat rumah.Namun ada beberapa perkara yang perlu aku selesaikan. Pertama pergi ke hospital untuk dapatkan ubat suami. Lepas tu pegi pejabat pos, buat pos laju hantar ubat ke Kota Kinabalu. Oh! ya, suami dah dekat sebulan out station kat sana. Sebenarnya relax sikit kalau suami jauh gan kita.. kecik hati dia kalau tau nie..hehehe. tapi nie pengakuan sejujurnya....sebabnya....di peringkat umur begini sebenarnya kita tak berapa memerlukan suami di sisi. yer ke? Aku terlalu independent sehingga segala-gala sejak dulu semua aktiviti, keperluan harian, urusan anak, urusan kereta, urusan rumah termasukla kalau bumbung rumah bocorpun aku yang uruskan., Jadi bagi ku, suami hanyalah keperluan ***** jer. Entahla.....

Cuti sekolah seperti selalu bukanla cuti untuk ku. Masih pergi sekolah dan masih sibuk menguruskan hal-hal terutama kurikulum. Tapi semua tu tak menjadi hal yang besar kerana aku tak pernah berkira untuk bekerja. Namun hari ini entah kenapa memang malas sangat. Setelah membuat urusan peribadi kedai kecantikan AVON dan Kedai Milah (jual barang wanita seperti jamu dll) aku terus ke sekolah. Nampak gayanya boss aku dah balik. Kata staf boss ambil cuti half day. Ooooikut suka la. Setahu aku bos aku banyak cuti, cuti yang dah ada untuk golden hand shake pun dah ada 90 hari. Aduhai bila beliau nak cuti panjang.

Jam 2 petang staf dah kembali dari rehat. Wow sunyinya pejabat. Ramai yang bercuti. Nampak gayanya pejabat akan sunyi sepanjang petang ni. Apa tak nya, suara bos yang seakan meninggi sentiasa tak kedengaran. Arahan-arahan tak ada...staf cakap, lega rasanya petang ni. Aku hanya gelak namun tak mau memberi komen. Tu kan bosss......

Aku pun duduk mengadap komputer melayari wedsite yang perlu sambil aku menjengah blog ku. Sambil membaca post-post lama. Geli hati membaca kembali post-post yang aku tulis. Sedar tak sedar rupanya blog ku sudah menjangkau setahun. Rasa sekejap masa berlalu. Umur ku juga sudah meningkat dan aku rasa aku masih seperti dulu, segar dan ceria. hidupku walaupun banyak yang pahit namun yang membahagiakan juga banyak. Tak tahu apa yang membahagiakan aku....yang selalu ada dalam hati ku, gembira dan buang segala duka lara ke luar hati. Salah satu caranya aku menghilangkan duka, keresahan, luka ialah dengan menulis. Sayang nya aku bukan penulis. Aku masih ingat lagi masa remaja di sekolah. Salah seorang rakan baik ku suka sangat berangan-angan dan kata-kata yang diucapkan selalu berkias-kias. Masa remaja beliau suka bergaduh dengan pelajar lelaki.  Tak terbayang oleh ku setelah 35 tahun terpisah kami reunion pada 17hb Mac 2013. Seronoknya tak terkira. Rupa-rupunya beliau kini dah jadi penulis. Dah banyak novel yang dihasilkan. Nama penanya ialah HAIZA NAJWA. Siapa sangka kan. Bukan dia sahaja yang aku jumpa, salah seorang teman ku juga kini dah ada bakery house, business kedai kek and pastry. Ada yang punya company sendiri. Siap ada pekerja lagi. Hah! nampaknya aku dan beberapa teman yang makan gaji jadi cikgu. Walau macamana pun ada juga yang menjadi suri rumah sepenuh masa. Anyway semua tak menjadi hal. ALL IS WELL, terkenang cerita hindustan 3 idiot. All is well, all is well....
Reunion- Ramai di atas ni yang dah 35 tahun tak jumpa

Wajah-wajah 50an Milah, Aishah, Aim n Norsiah

Jamilah tepi kiri-cerita yang tak habis

Baharuddin and Ibrahim n Rahmah, dulu masa kat sekolah pendiam

Aim and Rosnah, bagusla jadi suri rumahtangga-isteri mithali
 
kiri-Haiza Najwa (novelis), Zaimah-Cake House, Baharudin(baju Hitam)
Nazari (duduk baju biru muda) Own Company. Zahari belakang, Brahim-makn gaji.
So today.....ALL IS WELL and hoping tomorrow ALL IS WELL.

No comments:

Post a Comment