Saturday, October 06, 2012

RAPUH.....


          Pabila malam kian larut, terfikir oleh  ku bertapa aku sebenarnya sedang mencari-cari diri ku sendiri. Semakin meningkat usiaku, rupa-rupanya aku masih meraba-raba mencari haluan hidup yang tidak ketentuan.
          Realitinya, andai kau lihat diri ku, aku adalah seorang yang begitu berkeyakinan. Ketrampilan dan aura ku tidak pernah menampakkan kelemahhan ku. Hari-hari yang ku lalui bagai tiada ada taufan yang melanda. Namun , dihati ku hanya aku sahaja yang tahu gelodak perasaan ku. Hidup dalam kebosanan, sangat sepi. Tiada tempat untuk ku luah perasaan ku walaupun dalam kalangan keluarga ku.
          Apakah aku berpura-pura, hipokrit dan munafik..? Aku sendiri tidak tahu. Aku terkaku, aku tak bisa mengeluarkan isi hati ku, perasaan ku, kesempitan hidup ku dan entah apa-apa. Ya Allah! andai aku diberi kekuatan untuk berkata-kata. Hati dan bibir ku seiring meluahkan rasa, alangkah bahagianya.... Namun itu tak mungkin, kerana kebenaran itu selalunya melukakan hati dan perasaan orang lain



Detik waktu terus berjalan
Berhias gelap dan terang
Suka dan duka
Tangis dan tawa
Tergores bagai lukisan

Seribu mimpi berjuta sepi
Hadir bagai teman sejati
Di antara lelahnya jiwa
Dalam resah dan air mata
Ku persembahkan kepadaMu
Yang terindah dalam hidupku
Meski ku rapuh dalam langkah
Kadang tak setia kepadaMu
Namun cinta dalam jiwa
Hanyalah padaMu

Maafkanlah bila hati
Tak sempurna mencintaiMu
Dalam dada ku harap hanya
Dirimu yang bertakhta

Detik waktu terus berlalu
Semua berakhir padaMu

YA ALLAH! YA RAHMAN, BANTU AKU UNTUK MENJADI DIRI KU YANG SEBENAR.

No comments:

Post a Comment