Tuesday, February 11, 2020

SUMPAH


Sesungguhnya lirik sumpah nyanyian Naim Danial adalah lirik yang sangat bermakna dalam kehidupan ku. Jika harus ku bersabar dengan segala derita, aku akan terima. Jika pahit segala kehidupan..hidup seperti dipenjara..aku tetap merelakan. Cinta ini tetap ku pegang teguh dalam diri sehingga akhir hayat nanti.

Andai rembulan tidak mampu bercahaya. Terangilah gelapku walau dalam gelita..dengarkan lah rintihan ku ini. Jiwa ku sangat tulus terhadap diri mu...Dan aku mengharapkan engkau mendengar  segala bisikan  ku kerana seluruh kehidupan ku tidak akan bermakna andai engkau tiada di sisi ku.

Kesabaran ini masih tetap ku pegang walaupun penderitaan yang ku alami amat menyesak diri. Aku tak dapat berganjak dari kehidupan yang terpenjara dalam ikatan yang pasti..Dengarkan la bicara ku ini...walau kau tak pernah mendengar bisikan ku yang berkali-kali...dengarkan untuk kali ini...

Jiwa ku sangat menyintaimu..fahamila...walau tiada lagi rembulan menyinari hidup kita..kau bahagiakan hidupku ini walau dalam gelap gelita kerana aku tetap akan berdiri dan berpegang teguh pada ikatan yang terbina berabad kini. Hidup ini tak mungkin bermakna andai enkau tiada disisi ku..Wahai suamiku..kau dengarkan la bisikan hati ku ini...




No comments:

Post a Comment