Saturday, May 02, 2020

MAAFKAN AKU TUHAN KU




Maafkan aku tuhan ku
maafkan aku
aku kian terteleku
tak menginjak dan terpaku
yang pasti aku binggung
sendu ku kian merundum
satu-satu terkesan di hati
pengharapan seakan mati.

Tuhanku 
bisakah kau balut aku dengan kain syurgamu
menutup segala cela yang bertamu
menjelma bagai suci putih salju

Sukar untuk aku bangun semula
setelah jatuh terjelepuk remuk menyapa
tersandar menyentap dada
membisu tak mampu bersuara
merintih perih sepi yang lara

Ini kah ujian
 ingin ku peluk rindu yang berbunga
ingin ku hirup rasa yang bemadu
melengkapi hidup ku yang tersisa 
berikan peluang kedua
kembali ke garisan mula
mencipta sejarah mengukir sirna
merangkul cinta mu yang kudus
tuntuni aku tuk berjalan terus
walau payah lelah meletus

Maafkan aku tuhan ku
airmata tiada lagi menghujani derita ku
tiada daya aku menongkat langit
tak mampu aku mendekap cinta mu yang agung
doaku kah yang masih menyekat???
atas dosa  yang tak terhapus
atas sering terlena melupakan mu
atas tindak ku yang kau benci
 atas bicara hati 
yang sering berteka teki
aku terbelenggu termangu
dalam turutan hati yang palsu

maafkan aku tuhan ku
maafkan aku...

Tuhan ku
terimalah sujudku 
izinkan aku merasa kenyamanan cinta mu
relakan aku mendakap jiwa mu
 bangkitkan semangat ku
biarkan asa tengelam tak terasa
 biarkan ia menyisa
aku pasrah
perjuangan menempuh ujian berlabuh
 tetap ku sandang
dalam doa yang meluruh.


                                                                                      NorM  2 Mei  2020







No comments:

Post a Comment