Saturday, January 11, 2020

TERSEDAR DARI TIDOR YANG PANJANG

ASSALAMMUALAIKUM,

Ya Allah...the last post yang aku postkan bertarikh 27 Januari 2016. Wow!!! what happen?.
Aku seperti telah melupakan terus blog ku ini. Seperti ia telah terkubur tanpa nisan.
Selama 3 tahun ku biarkan blog ini kesepian dan selama itu juga aku tidak pernah ingin untuk menatap atau menulis...keinginan aku untuk bercerita telah terpadam tanpa ku sedari..Adakah ini puncanya.....

Namun tidak dapat ku sangkal lagi sebenarnya dalam masa 3 tahun...bukan kerana aku malas untuk menitipkan bicara..bukan aku kekeringan idea...bukan juga aku sudah muak menyusun kata...Masa ku terlalu penuh dalam membangunkan sekolah ku...

Selama 3 tahun pelbagai peristiwa suka duka pahit manis semuanya kurasai dalam menerajui kehidupan sebagai pengetua. Dan tika ini pada tanggal 12 januari 2020 aku seperti tersedar dari tidur ku. Tempat aku meluahkan segala rasa telah ku jejaki kembali. Betapa terharunya..perasaan ini seperti diketuk semula. Di sinilah tempat aku meluahkan rasa..tempat aku memberi semangat. Tempat aku mengisi kekosongan hati.

Airmata ini seperti tiada tertahan untuk mengalir. Tak ku sedari di sinilah tempat aku mengadu..Oh!tuhan.. Kau ketuk hati ku untuk menoleh ke sini. Dalam aku mencari-cari tempat pergantungan...rupanya di hadapan ini juga ku temui jalannya. Aku teralpa..dalam kesibukan mengurus kehidupan ku dan karier ku..aku membiarkan diri ku hanyut sehingga aku mencari sesuatu yang tidak menjanjikan kebahagiaan.

Secara jujurnya aku dilihat sebagai seorang yang berwatak dinamik..cekal..tabah dan kuat. Seorang yang menjadi contoh...menjadi ikon contoh dalam organisasiku..Apakah itu sebenarnya...Tuhanku..sesungguhnya aku sangat lemah..hati ku tak sekuat tubuh ku..Aku malu kepada mu, malu kepada orang bawahan ku andai mereka tahu aku adalah sebaliknya.

Ya Allah..kembalikan aku yang dulu. Aku wanita hebat yang sangat kuat..tidak seperti sekarang. Aku tidak mahu seperti sekarang. Tersangat lemah..hingga aku mencari insan untuk ku isikan kekosongan hati. Sehingga aku terluka yang amat sakit sekali..Berikan aku kekuatan dalam aku memecahkan tembok kesepian ini. Keegoan manusia menjadikan aku lemah..aku jatuh rebah dalam keegoan mereka yang mengambil kesempatan terhadap ku.. Bantulah aku ya Allah..untuk meneruskan kehidupan ku dengan tenang...

No comments:

Post a Comment