Tuesday, January 14, 2020

TIDAK LAGI PASTI



Tidak Lagi Pasti

Pastinya
hari ini aku masih jadi peduli
menyingkap kemarin
diri mu terkapai
dan aku sedia menggapai mu penuh kasih sayang

Pastinya
Nyanyian lagu mu
meruntun kalbu
begitu syahdu
terjebak aku dalam dunia mu
dan pastinya
aku suka kamu

Pastinya
 aku terus merindu
dalam angan mu
mengundang seribu senyuman
menyegarkan hari ku
yang sepi

Hari ini
aku tersentuh
tiada lagi kau yang menanti
segala alasan
penuh kesibukan
bicara hambar
malah tiada rasa
siapalah aku di hati mu

Pastinya 
hari ini aku sangat menyintai mu
ku injak maruah diri tanpa silu
harga sebuah kasih 
ibarat curahan air di daun keladi
aku memburu bayangan mu
semakin ku mengejar
 aku lelah dan mengah

Segalanya semakin celaru
kegelapan menyelubungi ku
esok belum pasti
segala yang pasti telah hilang
pengorbanan yang sia-sia
menjadi igauan ngeri
Akhirnya aku yang terluka
sakitnya teramat perit sekali

Esok...... 
Aku tidak pasti
Aku tidak pasti
  
                              NorM 14 Januari 2020

No comments:

Post a Comment